loading...

foroughsky

بازدید : 17
شنبه 27 اسفند 1401 زمان : 19:31

بقایای دیوارهای اتروسکی
حمام های رومی
تئاتر رومی
Palazzo Comunale (تالار شهر) قرن چهاردهم
کلیسای جامع فیزوله (Il Duomo) که شامل زیارتگاه سنت رومولوس، شهید، طبق افسانه اولین اسقف فیزوله، و یاران شهیدش است. زیارتگاه سنت Donatus of Fiesole; و محراب آن توسط پیترو پروجینو
بادیا یا کلیسای جامع باستانی سنت رومولوس، که در سال 1028 توسط اسقف جاکوپو باوارو با مصالح برگرفته از چندین بنای قدیمی در پای تپه ای که فیزوله بر روی آن قرار دارد ساخته شد و قرار بود محل شهادت سنت رومولوس را بپوشاند. این شامل مجسمه های قابل توجهی از Mino da Fiesole است. کلیسای جامع قدیمی تبدیل به یک صومعه بندیکتین شد که به دست Canons Regular of Lateran رفت. زمانی این کتابخانه دارای یک کتابخانه ارزشمند بود که مدتهاست پراکنده شده بود. این صومعه در سال 1778 بسته شد

کاخ اسقفی
اتاقی در کاخ اسقفی که در آن اسقف کارملیت سنت اندرو کورسینی زندگی می‌کرد و در آن مرد.
کلیسای کوچک سانتا ماریا پریمرانا در میدان کلیسای جامع، جایی که همان قدیس توسط بانوی ما از نزدیک شدن مرگش هشدار داده شد. این بنا که در سال 996 ساخته شد و در قرون وسطی گسترش بیشتری پیدا کرد، پیشوای گوتیک را از آن دوره حفظ کرد. در اواخر قرن شانزدهم، نمای جدیدی با تزئینات گرافیتو توسط لودوویکو بوتی دریافت کرد. فضای داخلی، روی یک سالن، تابلویی متعلق به قرن سیزدهمی دارد که مدونا با کودک را به تصویر می‌کشد. در گذرگاه دو نقش برجسته از مرمر اثر فرانچسکو دا سانگالو و یک سفالینه از کارگاه آندریا دلا روبیا وجود دارد.
کلیسای S. Alessandro، با زیارتگاه سنت اسکندر، اسقف و شهید
صومعه سان فرانچسکو در تاج تپه، با سلول های سنت برناردین از سینا و هفت فرانسیسکن بیاتی
کلیسای سن جیرولامو، خانه ارجمند کارلو دی کونتی گویدی، بنیانگذار هیرونیمیت های فیزوله (1360)

امکانات ویلاهای اجاره ای سایت جاباما در گرگان

ویلا پالمیری یک ویلای پاتریسیون در فیزوله، مرکز ایتالیا است که مشرف به فلورانس است. باغ‌های ویلا در دامنه‌های زیر میدان S. Domenico of Fiesole به عنوان محیط بهشتی داستان قاب Boccaccio's Decameron شناخته می‌شوند.

تاریخ

ویلا پالمیری روی کارت پستالی از سال 1896.

الکساندر دوما، پر، تأثیرات سفر - ویلا پالمیری، 1899
این ویلا مطمئناً در پایان قرن چهاردهم وجود داشت، زمانی که در اختیار فینی بود، که آن را در سال 1454 به محقق برجسته انسان‌گرا ماتئو دی مارکو پالمیری فروخت که هنوز نامش را بر روی خود دارد. در سال 1697، پالمیرو پالمیری بازسازی باغ‌ها را آغاز کرد و تمام بقایای باغ قبلی را از بین برد تا یک تراس رو به جنوب، یک ایوان طاقدار از پنج خلیج و پله‌های منحنی جفت متقارن (تناگلیا) که به باغ لیمو منتهی می‌شود، ایجاد کند. در سطح پایین تر باغ لیمویی که اغلب از آنها عکس گرفته شده است، باقی مانده است، [1] اگرچه بازسازی پس از جنگ، دکوراسیون باروک را از نمای گچ بری ویلا حذف کرد.[2]

توصیف بوکاچیو از ویلایی در فیزوله که در آن جوانانش از مرگ سیاه فلورانس برای گفتن داستان عقب نشینی کردند، خیلی کلی است که نمی توان هر یک از ویلاها را به طور ایمن شناسایی کرد:

دیدن این باغ، نظم زیبای آن، گیاهان و فواره‌ای که از آن نهرها بیرون می‌آمد، برای هر یک از بانوها و سه مرد جوان چنان خوشایند بود که همگی شروع به تأیید کردند که اگر می‌توان بهشت را روی زمین ساخت، نمی‌توانستند. شکلی غیر از این باغ را تصور کنید که ممکن است به آن داده شود.[

بازدید : 17
چهارشنبه 24 اسفند 1401 زمان : 12:44

اشتراک گذاری
تصور کنید در فضایی زندگی می کنید که همه اجزای تشکیل دهنده راحتی غیر قابل مقایسه را در قلب یک بهشت استوایی کاملاً حفظ شده گرد هم می آورد.

حالا تصور کنید که این مکان مشرف به اقیانوس است و فقط توسط دهکده ماهیگیری کوچک Baie du Cap لنگر انداخته است. تنها چیزی که در افق است آبی اقیانوس است. در داخل سرزمین، پس زمینه از پوشش گیاهی سرسبز و فراوان است. هیچ اشتباهی وجود ندارد: شما در «Anbalaba» هستید، یک پروژه جدید IRS در جنوب موریس، که با تامین نیازهای ساکنانش و روستاییان محلی Baie du Cap، خود را متمایز می کند.

عنبالا
کلودیو ویراگو صدای میراث است. خواننده مشهور "سگا" - موسیقی رنگارنگ معمولی موریس - او مردم را در سراسر جزیره خود و در سراسر اروپا و آسیا به رقص وادار کرد، او تکامل تکنولوژی را دنبال کرد، با بسیاری از هنرمندان محلی و بین المللی مانند ماکسیم لو فورستیر همکاری کرد. در پنجاه سال کار حرفه ای، این هنرمند واقعاً ستاره سگای موریس است!

اجاره ویلاهای شمال در توشن گرگان

ویلاهای مدیچی مجموعه ای از مجتمع های ساختمانی روستایی در توسکانی هستند که بین قرن پانزدهم و قرن هفدهم متعلق به اعضای خانواده مدیچی بودند. ویلاها چندین کارکرد داشتند: آنها کاخ های روستایی مدیچی ها بودند که در سرزمینی که آنها حکومت می کردند پراکنده بودند و قدرت و ثروت خود را نشان می دادند. آنها همچنین استراحتگاه های تفریحی برای اوقات فراغت و لذت صاحبانشان بودند. و به عبارت دیگر، آنها مرکز فعالیت های کشاورزی در املاک اطراف بودند. در سال 2013، ویلاهای مدیچی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

تاریخ

نقاشی ویلا Medici di Poggio a Caiano توسط Giusto Utens
اولین ویلاهای مدیچی، ویلا دل تربیو و آن در کافاجیولو بودند، هر دو خانه مستحکمی که در قرن چهاردهم در منطقه موژلو، خانه اصلی خانواده مدیچی، ساخته شدند. در قرن پانزدهم، کوزیمو د مدیچی ویلاهایی را در Careggi و Fiesole طراحی کرد که توسط Michelozzo طراحی شده بود، ساختمان‌هایی هنوز کاملاً سخت، اما با فضاهای تفریحی اضافی: حیاط، بالکن، و باغ. لورنزو د مدیچی دوره های طولانی را در ویلا دی کارگی گذراند. به تدریج، فلورانس توسط مجموعه ای از ویلاهای مدیچی احاطه شد، و دیگران در نقاط دورتر دوک نشین بزرگ توسکانی بودند. در پایان قرن شانزدهم، حداقل 16 ملک اصلی وجود داشت که حداقل 11 ملک دیگر دارای منافع ثانویه بودند (عمدتاً کشاورزی یا برای مدت کوتاهی متعلق به خانواده مدیچی)، همراه با مجموعه‌ای از مزارع و اقامتگاه‌های شکار در سرتاسر توسکانی. . Giusto Utens مجموعه‌ای از لونت‌ها را نقاشی کرد که ویلاهای اصلی مدیچی را در قرن هفدهم به تصویر می‌کشید که اکنون در ویلا لا پترایا نگهداری می‌شود.

آخرین ویلاهای مدیچی ویلا دی مونتوتولینی و ویلا دی آرتیمینو بودند که در سال 1595/6 توسط فردیناندو اول در حالی که وی در حال توسعه ویلا دی کاستلو، ویلا لا پترایا و ویلا دل آمبروجیانا بود خریداری کرد.

ویلاهای بعدی نمونه های برجسته ای از معماری رنسانس و باروک هستند و اغلب با باغ همراه بودند. باغ در ویلا دی کاستلو، که برای کوزیمو اول مدیچی، دوک بزرگ توسکانی ایجاد شد، اولین باغ در ایتالیا توسط نیکولو تریبولو بود که بعداً باغ های بوبولی را برای اقامتگاه جدید فلورانسی کوزیمو، کاخ پیتی، طراحی کرد.

هر یک از اعضای مهم خانواده مدیچی دارای یک دارایی بودند. دوک از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان کرد. زمانی که او در اقامتگاه بود، ویلا به دنیای کوچک دربار مدیچی تبدیل شد. برای شکار، او می تواند از ویلا دل تربیو، ویلا دی کافاجیولو یا ویلا دی پراتولینو دیدن کند. در بهار در Villa dell'Ambrogiana اقامت کنید. و به سمت ویلا دی آرتیمینو حرکت کنید تا تابستان را در موقعیت مرتفع خنک‌تر خود دور کنید.

بازدید : 13
چهارشنبه 24 اسفند 1401 زمان : 12:33

خانه های دوبلکس ما در حومه بنگلور که به سرعت در حال توسعه است، تعادل کاملی بین راحتی و طبیعت ارائه می دهد.
خانه های دوبلکس
پنت هاوس ها در بنگلور دارای مشخصات در سطح جهانی هستند، از خانه های معمولی چند خوابه جدا هستند و یک تجربه زندگی مجلل را ارائه می دهند. این پنت‌هاوس‌های دوبلکس، واقع در حومه بنگلور که به سرعت در حال رشد است، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند طراحی‌های برجسته، فضاهای نشیمن فوق‌العاده، مناظر خارجی شگفت‌انگیز و موارد دیگر هستند.
یک تجربه زندگی الهام‌بخش در این آپارتمان‌های پنت‌هاوس دوبلکس با تمام امکانات خانه مدرن تضمین شده است.

اجاره لوکس ترین ویلاهای شمال سایت جاباما به صورت آنی و قطعی

آسیاب های بادی ذهن شما - دوبلکس، وایتفیلد:
خانه‌های دوبلکس ما در بنگلور در وایت‌فیلد در نزدیکی مدارس بین‌المللی برتر، هتل‌های 5 ستاره، مراکز خرید و بیمارستان‌ها واقع شده‌اند و این خانه‌ها را به انتخاب خانواده‌ها و متخصصان باهوش تبدیل می‌کند.

"Windmills of Your Mind" واقع در وایتفیلد، قلب دره سیلیکون هند، دارای هفت ساختمان 19 طبقه و ویلاهای محافظت شده از خاک است و در مجموع 1.75 میلیون فوت مربع مساحت دارد. از فضای مسکونی خانه های آپارتمانی دوبلکس D-60 برای افرادی ساخته شده است که در اشتیاق ما به معماری و طراحی زیبا سهیم هستند. یک باشگاه در مرکز، فضای تفریحی با استخر آب گرم سرپوشیده، استخر روباز، زمین تنیس، بدمینتون و اسکواش، سالن بدنسازی مجهز، کتابخانه کودکان و سالن بزرگ مهمانی را فراهم می کند. محوطه‌سازی وسیع، از جمله درختان متعدد، میزبان گونه‌های پرندگان بومی و مهاجر در طول سال است.

The Magic Faraway Tree - دوبلکس، جاده کانکاپورا:
همانطور که از نام آن پیداست، The Magic Faraway Tree دارای یک درخت قدیمی زیبا در لبه ملک است و از نظر استراتژیک در بنگلور جنوبی واقع شده است. این ملک در ارتفاعی با چشم‌اندازهای منظره از اطراف قرار دارد و حس آرامش را در دنیایی پر استرس به‌طور فزاینده‌ای ارائه می‌دهد.

این خانه‌های با طراحی زیبا در بنگلور جنوبی برای افرادی ساخته شده‌اند که در اشتیاق ما به طراحی و سبک مشترک هستند. مجموعه ای از ویژگی های نوآورانه برای ایجاد فضاهایی هوشمند و مدرن و در عین حال گرم و دعوت کننده معرفی شده اند. این خانه‌های دوبلکس مجلل با استفاده از مواد طبیعی با پرداخت‌های دست‌ساز ساخته شده‌اند و ویژگی‌های ممتازی از جمله اتصالات و لوازم با کیفیت بالا را ارائه می‌دهند. آشپزخانه به یک فضای کاربردی کاربردی و یک پلت فرم خدمات بزرگ برای قرار دادن تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی باز می شود.

آهنگ هایی از چوب – خانه های دوبلکس، اودی باگ
دوبلکس‌ها و پنت‌هاوس‌ها در Songs from the Wood به شما این امکان را می‌دهند تا از راحتی زندگی در کلان‌شهرها با امکانات رفاهی بیمارستان‌ها، مدارس، هتل‌ها، مراکز خرید و دیگر مناطق تفریحی در نزدیکی خود لذت ببرید.

خانه های شیک در Songs from the Wood به گونه ای متفکرانه طراحی و ساخته شده اند تا تجربه زندگی شهری را در عین نزدیکی به طبیعت ارائه دهند. این خانه‌های با طراحی حساس، مساحتی معادل 3654 فوت مربع و مساحت فرش 2511 فوت مربعی دارند. از نور طبیعی خانه‌های دوبلکس D35 با مصالح طبیعی، با پرداخت‌های دقیق و سنگ طبیعی کوتا با گزینه‌هایی برای ارتقا به سنگ مرمر وارداتی ساخته شده‌اند. اتاق خواب اصلی با کمد دیواری همراه با حمام بزرگ که مشرف به باغ زیر است طراحی شده است. فضای داخلی این خانه ها زیبا، کاربردی است و یک تجربه زندگی مدرن راحت را ارائه می دهد.

بازدید : 14
شنبه 20 اسفند 1401 زمان : 19:22

فوران دو روز طول کشید.[46] مرحله اول باران پوکه (لاپیلی) بود که حدود 18 ساعت طول کشید و به اکثر ساکنان اجازه فرار داد. تنها حدود 1150 جسد [47] تاکنون در محل پیدا شده است، که به نظر می رسد این نظریه را تایید می کند، و اکثر فراریان احتمالاً موفق شده اند برخی از با ارزش ترین دارایی های خود را نجات دهند. اسکلت های زیادی با جواهرات، سکه ها و ظروف نقره پیدا شد.

در زمانی از شب یا اوایل روز بعد، جریان‌های آذرآواری در نزدیکی آتشفشان شروع شد که شامل ابرهای خاکستری با سرعت بالا، متراکم و سوزان بود که به طور کامل یا جزئی تمام سازه‌ها را در مسیر خود فرو ریخت، جمعیت باقی‌مانده را سوزاند یا خفه کرد و تغییر داد. چشم انداز، از جمله خط ساحلی. در غروب روز دوم، فوران به پایان رسید و تنها مه در اتمسفر باقی ماند که خورشید از آن ضعیف می تابد.

یک مطالعه آتشفشان‌شناسی و زیست انسان‌شناسی چند رشته‌ای [48] از محصولات و قربانیان فوران، ادغام شده با شبیه‌سازی‌های عددی و آزمایش‌ها، نشان می‌دهد که در پمپئی و شهرهای اطراف، گرما عامل اصلی مرگ و میر افرادی بوده است که قبلاً تصور می‌شد در اثر خفگی خاکستر جان خود را از دست داده‌اند. . نتایج این مطالعه که در سال 2010 منتشر شد، نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض حداقل 250 درجه سانتی گراد (480 درجه فارنهایت) جریان های آذرآواری داغ در فاصله 10 کیلومتری (6 مایلی) از دریچه برای ایجاد مرگ فوری کافی است، حتی اگر افراد در داخل ساختمان ها پناه گرفتند. مردم و ساختمان های پمپئی در دوازده لایه مختلف تفرا، در مجموع تا عمق 6 متری (19.7 فوت) پوشیده شده بودند.

پلینی جوان گزارش دست اولی از فوران کوه وزوویوس از موقعیت خود در سراسر خلیج ناپل در Misenum ارائه کرد، اما 25 سال پس از این رویداد نوشته شد.[49] عموی او، پلینی بزرگ، که رابطه نزدیکی با او داشت، هنگام تلاش برای نجات قربانیان سرگردان جان خود را از دست داد. به عنوان دریاسالار ناوگان، پلینی بزرگ به کشتی‌های نیروی دریایی امپراتوری مستقر در Misenum دستور داده بود که از خلیج عبور کنند تا به تلاش‌های تخلیه کمک کنند. آتشفشان شناسان با نامیدن رویدادهای مشابه "پلینی" به اهمیت روایت پلینی جوان در مورد فوران پی برده اند. مدت‌ها تصور می‌شد که این فوران یک رویداد اوت بر اساس نسخه‌ای از نامه است، اما نسخه دیگر [50] تاریخ فوران را تا اواخر 23 نوامبر نشان می‌دهد. تاریخ متأخر با کتیبه زغالی در این مکان، که در سال 2018 کشف شد، مطابقت دارد، که شامل تاریخ 17 اکتبر است و باید به تازگی نوشته شده باشد.[51] یک مطالعه مشترک در سال 2022 تاریخ 24-25 اکتبر را تعیین کرد.[52][53]

اجاره لوکس ترین وساده ترین ویلاهای شمال

یک فوران اکتبر/نوامبر به وضوح توسط شواهد زیادی پشتیبانی می شود: این واقعیت که به نظر می رسد افرادی که در خاکستر دفن شده اند لباس های سنگین تری نسبت به لباس های تابستانی سبک معمولی در ماه آگوست پوشیده اند. میوه‌ها و سبزیجات تازه در مغازه‌ها نمونه‌ای از ماه اکتبر هستند - و برعکس میوه‌های تابستانی معمولی ماه اوت قبلاً به صورت خشک یا کنسرو شده فروخته می‌شدند. آجیل از درختان شاه بلوط در Oplontis یافت شد، که تا قبل از اواسط سپتامبر بالغ نمی شد. سکه‌هایی که در کیف زنی مدفون در خاکستر یافت می‌شوند، شامل سکه‌هایی با تحسین پانزدهمین امپراتوری در میان القاب امپراتور است. این سکه ها قبل از هفته دوم شهریور نمی توانست ضرب شود

تیتوس دو کنسول سابق را منصوب کرد تا یک تلاش امدادی را سازماندهی کنند و در عین حال مقدار زیادی پول از خزانه داری امپراتوری برای کمک به قربانیان آتشفشان اهدا کنند.[55] او یک بار پس از فوران و بار دیگر در سال بعد از پمپئی بازدید کرد[56] اما هیچ کاری برای بازیابی انجام نشد.

بلافاصله پس از دفن شهر، بازماندگان و احتمالاً سارقان برای نجات اشیاء با ارزش از جمله مجسمه های مرمری از فروم و سایر مواد گرانبها از ساختمان ها آمدند. شواهد گسترده ای از اختلال پس از فوران، از جمله سوراخ های ایجاد شده از طریق دیوارها وجود دارد. شهر به طور کامل دفن نشده بود، و بالای ساختمان‌های بزرگ‌تر بالای خاکستر نمایان می‌شد، که مشخص می‌کرد کجا باید مصالح ساختمانی را حفاری یا نجات داد.[57] سارقان آثاری از گذر خود را به جا گذاشتند، مانند خانه‌ای که باستان‌شناسان امروزی گرافیتوی دیواری پیدا کردند که روی آن نوشته شده بود «خانه حفر شده».[58]

در طول قرن‌های بعد، نام و مکان آن فراموش شد، اگرچه هنوز در Tabula Peutingeriana قرن چهارم ظاهر می‌شد. فوران های بیشتر، به ویژه در سال های 471-473 و 512، بقایای آن را عمیق تر پوشانده است. این منطقه به دلیل ویژگی های موجود در زمین به La Civita (شهر) معروف شد.[59]


طرح قنات فونتانا از طریق پمپئی

باغ فراریان: گچ بری های قربانیان هنوز در محل. بسیاری از بازیگران در موزه باستان شناسی ناپل هستند.
تاریخ شناخته شده بعدی که هر بخشی کشف شد در سال 1592 بود، زمانی که معمار دومنیکو فونتانا، در حین حفر یک قنات زیرزمینی به آسیاب های Torre Annunziata، به دیوارهای باستانی پوشیده از نقاشی ها و کتیبه ها برخورد کرد. قنات او از قسمت وسیعی از شهر و از زیر آن می گذشت[60] و می بایست از بناها و بناهای بسیاری عبور می کرد، چنانکه امروزه در بسیاری از نقاط دیده می شود. با این حال، او این یافته را مخفی نگه داشت.

بازدید : 11
شنبه 20 اسفند 1401 زمان : 19:19

این شهر به گذرگاه مهمی برای کالاهایی تبدیل شد که از طریق دریا وارد می شدند و باید در امتداد راه آپین در نزدیکی رم یا جنوب ایتالیا فرستاده می شدند. بسیاری از ساختمان‌های عمومی تحت نظم جدید ساخته یا مرمت و بهبود یافتند. ساختمان‌های جدید شامل آمفی‌تئاتر پمپئی در ۷۰ قبل از میلاد، حمام فروم و اودئون بود. در مقایسه، فروم قبل از 80 سال قبل از میلاد با ستون پوپیدیوس تزئین شده بود.[33] این ساختمان‌ها جایگاه پمپئی را به عنوان یک مرکز فرهنگی در منطقه بالا برد، زیرا از نظر تعداد مکان‌های تفریحی از همسایگان خود پیشی گرفت که به طور قابل توجهی توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر را افزایش داد.

در زمان آگوستوس، از حدود 30 سال قبل از میلاد، گسترش عمده ای در ساختمان های عمومی جدید، مانند بقیه امپراتوری، شامل ساختمان Eumachia، پناهگاه آگوستوس و Macellum بود. از حدود 20 سال قبل از میلاد، پمپئی با آب روان توسط یک آبشار از قنات سرینو، ساخته شده توسط مارکوس ویپسانیوس آگریپا تغذیه می شد.


نقاشی دیواری که نبرد را در آمفی تئاتر بین پمپئیان و نوسریان به تصویر می کشد
در سال 59 پس از میلاد، شورش و خونریزی شدیدی در آمفی تئاتر بین پمپئیان و نوسریان (که در نقاشی دیواری ثبت شده است) روی داد و باعث شد که سنای روم گارد پراتورین را برای بازگرداندن نظم و ممنوعیت رویدادهای بیشتر به مدت ده سال بفرستد.

اجاره ویلاهای لوکس در شمال ایران

ساکنان پمپئی مدت‌ها به زلزله‌های جزئی عادت داشتند (در واقع، نویسنده پلینی جوان نوشت که لرزش‌های زمین «به‌ویژه نگران‌کننده نبودند زیرا در کامپانیا مکرر هستند»)، اما در ۵ فوریه ۶۲ [۳۶] یک زلزله شدید قابل توجه بود. آسیب در اطراف خلیج، و به ویژه به پمپئی. گمان می رود که این زلزله بین 5 تا 6 در مقیاس ریشتر ثبت شده باشد.[37]

در آن روز در پمپئی، قرار بود دو قربانی انجام شود، زیرا سالگرد نامگذاری آگوستوس Pater Patriae ("پدر کشور") و همچنین یک روز جشن برای احترام به ارواح نگهبان شهر بود. هرج و مرج پس از زلزله؛ آتش‌سوزی ناشی از لامپ‌های نفتی که در جریان زمین‌لرزه سقوط کرده بود، بر هراس افزود. شهرهای مجاور Herculaneum و Nuceria نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.[37]

بین سال 62 بعد از میلاد و فوران در سال 79 پس از میلاد، بیشتر بازسازی ها در بخش خصوصی انجام شد و برای مثال، دیوارنگاره های قدیمی تر و آسیب دیده اغلب با نقاشی های جدیدتر پوشانده شدند. در بخش عمومی، از فرصت برای بهبود ساختمان ها و طرح شهر استفاده شد، به عنوان مثال. در انجمن.[38]

یک زمینه مهم تحقیقات فعلی مربوط به سازه هایی است که بین زلزله 62 و فوران بازسازی شده اند. تا همین اواخر تصور می شد که برخی از آسیب ها هنوز در زمان فوران ترمیم نشده است، اما این مورد مشکوک است زیرا شواهد مربوط به مفقود شدن مجسمه های فروم و روکش های دیوار مرمری به احتمال زیاد به دلیل دزدان پس از دفن شهر است.[39] [40] ساختمان‌های عمومی در ضلع شرقی تالار تا حد زیادی بازسازی شدند و با روکش‌های مرمری زیبا و سایر تغییرات در معماری بهبود یافتند.[41]

برخی از ساختمان‌ها مانند حمام مرکزی تنها پس از زلزله شروع به کار کردند و برای ارتقای شهر با پیشرفت‌های مدرن در معماری خود ساخته شدند، همانطور که در رم انجام شده بود، از نظر گرمایش دیوار و شیشه‌های پنجره، و با اتاق‌های جادار و روشن. . حمام‌های جدید با تخریب خانه‌ها، کل جزیره را به خود اختصاص دادند، که ممکن است با زلزله‌ای که به این خانه‌ها آسیب رسانده بود، این کار آسان‌تر شده باشد. این نشان می‌دهد که شهر به‌جای تلاش برای بهبودی پس از زلزله، همچنان در حال شکوفایی بود.[42]

در حدود سال 64، نرون و همسرش پوپیا از پمپئی دیدن کردند و هدایایی به معبد ونوس (خدای حامی شهر) دادند، [43] احتمالاً زمانی که او در تئاتر ناپل اجرا می کرد.

فوران دو روز طول کشید.[46] مرحله اول باران پوکه (لاپیلی) بود که حدود 18 ساعت طول کشید و به اکثر ساکنان اجازه فرار داد. تنها حدود 1150 جسد [47] تاکنون در محل پیدا شده است، که به نظر می رسد این نظریه را تایید می کند، و اکثر فراریان احتمالاً موفق شده اند برخی از با ارزش ترین دارایی های خود را نجات دهند. اسکلت های زیادی با جواهرات، سکه ها و ظروف نقره پیدا شد.

در زمانی از شب یا اوایل روز بعد، جریان‌های آذرآواری در نزدیکی آتشفشان شروع شد که شامل ابرهای خاکستری با سرعت بالا، متراکم و سوزان بود که به طور کامل یا جزئی تمام سازه‌ها را در مسیر خود فرو ریخت، جمعیت باقی‌مانده را سوزاند یا خفه کرد و تغییر داد. چشم انداز، از جمله خط ساحلی. در غروب روز دوم، فوران به پایان رسید و تنها مه در اتمسفر باقی ماند که خورشید از آن ضعیف می تابد.

بازدید : 22
سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 18:44

ویلا نوآیل (تلفظ فرانسوی: [vi.la no.aj]) یک خانه مدرنیست اولیه است که توسط معمار رابرت مالت-استیونز برای حامیان هنر چارلز و ماری-لور د نوآیل، بین سال‌های 1923 و 1927 ساخته شد.[3] در تپه های بالای هیرس، در وار، جنوب شرقی فرانسه واقع شده است.

تاریخ
چارلز دو نوآیل در سال 1891 متولد شد و همسرش ماری-لور در سال 1902. آنها در سال 1923 ازدواج کردند. قبل از ازدواج آنها با هنرمند و فیلمساز ژان کوکتو دوست شدند و نوآیل در سال 1923 پرتره همسرش را به پابلو پیکاسو سفارش داد.

در سال 1923، آنها قراردادی را با معمار رابرت مالت-استیونز برای ساخت یک ویلای تابستانی در تپه های بالای شهر هیرس امضا کردند. ساخت و ساز سه سال به طول انجامید و در نهایت شامل یک باغ کوبیسم مثلثی نیز شد که توسط گابریل گوورکیان طراحی شد.

اجاره ویلا شمال در کنار دریای خزر

هنرمندان اصلی که در Salon des artistes decorateurs در سال 1924 به دلیل مبلمان یکپارچه خود مورد توجه قرار گرفتند، سفارش داده شدند. دکوراسیون شامل مبلمانی بود که توسط خود مالت-استیونز با صندلی راحتی خود «Transat» که برای استخر، توسط Djo-Bourgeois، Francis Jourdain، Pierre Legrain، Pierre Chareau، Jean Prouvé، Eileen Grey، Charlotte ساخته شده بود، خریداری یا ساخته شده بود. Perriand، Dominique (Marie André Domin)، Sybold van Ravesteyn و Theo van Doesburg از De Stijl، صندلی Wassily از Marcel Breuer، یا از برندهای Smith & Co و Ronéo، و همچنین منسوجات Raoul Dufy و Sonia Delaunay، چراغ های روشنایی توسط ژان پرزل، آهن‌کاری‌های کلودیوس لینوسیه، شیشه‌های رنگی لویی باریله و آثار هنری: مجسمه‌های ژان و جوئل مارتل، هانری لورن، کنستانتین برانکوشی، آلبرتو جاکومتی، ژاک لیپچیتز، نقاشی‌های موندریان یا براک و غیره.

در طول دهه های 1920 و 1930، این زوج حامیان مهم هنر مدرن، به ویژه سورئالیسم بودند. آنها از پروژه های سینمایی من ری، سالوادور دالی و لوئیس بونوئل حمایت کردند. و سفارش نقاشی ها، عکس ها و مجسمه های بالتوس، جاکومتی، کنستانتین برانکوشی، میرو، و دورا مار. ویلا نوآیلز در فیلم Les Mystères du Château de Dé اثر Man Ray برجسته است.

در سال 1940 این ویلا توسط ارتش ایتالیا اشغال شد و به بیمارستان تبدیل شد. از سال 1947 تا 1970، این ویلا اقامتگاه تابستانی ماری لوره بود. او در سال 1970 درگذشت، و این خانه توسط شهر هیرس در سال 1973 خریداری شد. شارل دو نوآیل در سال 1981 درگذشت. ویلا اکنون به عنوان مرکز هنری و برای نمایشگاه های ویژه استفاده می شود.

جیمز لرد در اواسط دهه پنجاه در آنجا مهمان بود. او در کتاب پیکاسو و دورا: خاطرات خود می نویسد: «... یک هجوم کوبیست نامشخص از بتن آرمه که بر فراز تپه ای بلند، درون دیوارهای باستانی یک قلعه ساراسن قرار دارد. این در اواخر دهه بیست توسط یک معمار شیک طراحی شده بود. به نام مالت-استیونز، چیزی در حدود پنجاه اتاق داشت و توسط یک باغ بزرگ احاطه شده بود. او اتاقی را به یاد می آورد، جایی که ماری لوره سعی کرد او را اغوا کند: «...یک سالن بزرگ در سن برنارد که پنجره نداشت اما از بالا با نورگیر عجیب و غریب کوبیستی که تقریباً تمام سقف را اشغال کرده بود، روشن می شد و بر حس می افزاید. از زمان بیرونی موجود در یک کشتی اقیانوس پیما." با این حال، زیبایی مکان کمکی به "ویسکونتس قابل تکرار" در غلبه بر عفت خود نکرد.

بازدید : 26
سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 18:34

هنگامی که ماسه سنگ در معرض گرما و فشار زیاد مرتبط با دگرگونی منطقه ای قرار می گیرد، دانه های کوارتز مجزا، همراه با مواد سیمانی قبلی، دوباره متبلور می شوند و سنگ دگرگونی به نام کوارتزیت را تشکیل می دهند. بیشتر یا تمام بافت اصلی و ساختارهای رسوبی ماسه سنگ توسط دگرگونی پاک می شود.[4] دانه‌ها چنان محکم به هم چسبیده‌اند که وقتی سنگ شکسته می‌شود، از میان دانه‌ها شکسته می‌شود و شکستگی نامنظم یا مخروطی شکل می‌گیرد.[26]

زمین شناسان تا سال 1941 متوجه شده بودند که برخی از سنگ ها ویژگی های ماکروسکوپی کوارتزیت را نشان می دهند، حتی اگر در فشار و دمای بالا دچار دگرگونی نشده باشند. این سنگ‌ها تنها در معرض دما و فشار بسیار پایین‌تر مرتبط با دیاژنز سنگ‌های رسوبی قرار گرفته‌اند، اما دیاژنز سنگ را به‌طور کامل سیمانی کرده است که بررسی میکروسکوپی برای تشخیص آن از کوارتزیت دگرگونی ضروری است. اصطلاح ارتوکوارتزیت برای تشخیص این سنگ های رسوبی از متاکوارتزیت تولید شده توسط دگرگونی استفاده می شود. با بسط، اصطلاح ارتوکوارتزیت گاهی اوقات به طور کلی برای هر کوارتز آرنیت سیمانی کوارتز به کار رفته است. ارتوکوارتزیت (در معنای محدود) اغلب 99٪ SiO2 با مقادیر بسیار جزئی اکسید آهن و مواد معدنی مقاوم مانند زیرکون، روتیل و مگنتیت است. اگرچه تعداد کمی فسیل به طور معمول وجود دارد، بافت اصلی و ساختارهای رسوبی حفظ شده است.

اجاره ویلا در شمال با تفریحات عالی

تمایز معمولی بین یک ارتوکوارتزیت واقعی و یک ماسه سنگ کوارتز معمولی این است که یک ارتوکوارتزیت به قدری سیمان شده است که در بین دانه‌ها، نه در اطراف آنها شکسته می‌شود.[29] این تمایزی است که در این زمینه قابل تشخیص است. به نوبه خود، تمایز بین ارتوکوارتزیت و متاکوارتزیت شروع تبلور مجدد دانه های موجود است. خط تقسیم ممکن است در نقطه‌ای قرار گیرد که دانه‌های کوارتز کرنش شده با دانه‌های کوارتز جدید، صاف نشده و کوچک جایگزین شوند و بافت ملات ایجاد شود که می‌توان آن را در بخش‌های نازک زیر میکروسکوپ پلاریزه شناسایی کرد. با افزایش درجه دگرگونی، تبلور مجدد بیشتر بافت کف ایجاد می کند که با دانه های چند ضلعی در اتصالات سه گانه و سپس بافت پورفیروبلاستیک مشخص می شود که با دانه های درشت و نامنظم، از جمله برخی دانه های بزرگتر (پورفیروبلاست) مشخص می شود.

ماسه سنگ از دوران ماقبل تاریخ برای ساخت و ساز، [30] [31] آثار هنری تزئینی [32] و ابزار استفاده شده است.[33] این به طور گسترده در سراسر جهان در ساخت معابد، [34] کلیساها، [34] خانه ها و ساختمان های دیگر، و در مهندسی عمران به کار گرفته شده است.

اگرچه مقاومت آن در برابر عوامل جوی متفاوت است، ماسه سنگ کار آسانی است. که آن را به یک مصالح ساختمانی و روسازی متداول از جمله در بتن آسفالت تبدیل می کند. با این حال، برخی از انواعی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، مانند ماسه‌سنگ Collyhurst که در شمال غربی انگلستان استفاده می‌شد، مقاومت طولانی‌مدت آب و هوایی ضعیفی داشتند و نیاز به تعمیر و تعویض در ساختمان‌های قدیمی‌تر داشتند.[36] به دلیل سختی تک دانه‌ها، یکنواختی اندازه دانه‌ها و شکنندگی ساختار آن‌ها، برخی از انواع ماسه‌سنگ مواد عالی برای ساختن سنگ‌های آسیاب، برای تیز کردن تیغه‌ها و سایر ابزارها هستند.[37] ماسه‌سنگ غیرشکننده را می‌توان برای ساختن سنگ‌های آسیاب برای آسیاب دانه‌ها، به عنوان مثال، سنگ‌ریزه استفاده کرد.

نوعی از ماسه سنگ کوارتز خالص، ارتوکوارتزیت، با بیش از 90 تا 95 درصد کوارتز، [38] برای نامزدی به منابع سنگ میراث جهانی پیشنهاد شده است.[39] در برخی از مناطق آرژانتین، نمای سنگی ارتوکوارتزیتی یکی از ویژگی های اصلی خانه های ییلاقی به سبک مار دل پلاتا است.

برچسب ها ویلااجاره ای ,
بازدید : 20
دوشنبه 15 اسفند 1401 زمان : 17:27

تعریف متداول ارائه شده همچنین به عنوان نخست‌زایی با خط مذکر شناخته می‌شود، شکل کلاسیکی که در میان سایر حوزه‌های قضایی اروپایی تا قرن بیستم رایج بود. در غیاب فرزندان نر، تغییراتی برای دادن حق دختر یا برادر یا در غیاب هر یک از اقوام جانبی دیگر به ترتیب مشخص توضیح داده شد (به عنوان مثال، نخست‌زادگی ترجیحی مرد، نخست‌زادگی سالیک، نیمه سالیک ابتدایی). تغییرات، حق سنتی و تنها ذینفع (مانند اپاناژ فرانسوی) را تعدیل کرده است یا در غرب از زمان جنگ جهانی دوم، ترجیح مردان را نسبت به زنان از بین برده است (اصل زاده بودن ترجیح مطلق مرد). اکثر پادشاهی ها در اروپای غربی این را حذف کرده اند، از جمله: بلژیک، دانمارک، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا.

اصالت انگلیسی عمدتاً در عناوین اشراف ماندگار است: هر نواده مستقیم از نسل مذکر (مثلاً پسر پسر پسر بزرگتر) این عنوان را قبل از خواهر و برادر و موارد مشابه به ارث می برد، که به این عنوان «حق جانشینی» برای وارث متوفی گفته می شود. ثانیاً در مواردی که کودکان تنها دختر بودند، از استفاده محدود (استفاده از زندگی) از مقدار مساوی از دارایی واقعی زیربنایی لذت می‌برند و استفاده رایگان اساسی (مانند نصف ارث) به بزرگ‌ترین نوادگان یا افراد مذکر آنها تعلق می‌گیرد. در مورد ازدواج او (نقاط)؛ ثالثاً، در جایی که متوفی دارای اولاد نبود، برادر بزرگ‌ترش موفق می‌شد، و اولاد او نیز در جایی که فوت کرده بود، از قاعده جانشینی برخوردار می‌شدند. اثر اولیه‌سازی انگلیسی این بود که تا جایی که ممکن بود دارایی‌ها تقسیم نشده باقی بماند و اموال غیرمنقول از روابط زنانه سلب شود، مگر اینکه فقط دختران زنده بمانند، در این صورت معمولاً دارایی منجر به تقسیم می‌شود. این اصل در تاریخ برای ارث بردن زمین و همچنین عناوین و مناصب موروثی، به ویژه سلطنت‌ها، اعمال شده است و تا زمان اصلاح یا لغو ادامه دارد.

ویلاهای اجاره ای شمال که روی کیفیت سفرتان ناثیر می گذارد

پیش از سال 1980، [10] زمانی که سوئد قانون جانشینی خود را اصلاح کرد تا آن را به طور جانشینی سلطنتی پذیرفت، هیچ پادشاهی این شکل از اولیت را اجرا نکرد. این امر پسر شیرخوار پادشاه کارل شانزدهم گوستاف، شاهزاده کارل فیلیپ، را به نفع دختر بزرگش، شاهزاده ویکتوریا، آواره کرد. چندین پادشاهی از آن زمان پیروی کردند: هلند در سال 1983، نروژ در سال 1990، بلژیک در سال 1991، دانمارک در سال 2009، لوکزامبورگ در سال 2011. در سال 2011، دولت‌های 16 قلمرو مشترک المنافع که یک پادشاه مشترک در آن تاریخ دارند - الیزابه دوم. موافقتنامه پرث را اعلام کرد، طرحی برای ایجاد تغییراتی در اصل اولیه مطلق.[11] این امر با قانونگذاری لازم در 26 مارس 2015 به اجرا درآمد. سایر پادشاهی‌ها تغییر به اولیت مطلق را در نظر گرفته‌اند:

با تولد اینفانتا لئونور اسپانیایی در 31 اکتبر 2005 به فیلیپه، شاهزاده آستوریاس و پرنسس لتیزیا، نخست وزیر اسپانیا، خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، مجدداً بر قصد دولت برای تأسیس، با اصلاح قانون اساسی اسپانیا تأکید کرد. ، ازلی مطلق. پیشنهاد زاپاترو توسط رهبر حزب اصلی اپوزیسیون، حزب محافظه کار حزب مردمی حمایت شد و تصویب آن را محتمل ساخت. با این حال، دولت زاپاترو قبل از تدوین اصلاحیه پایان یافت و دولت بعدی آن را دنبال نکرد. شاهزاده به اصلاح‌طلبان توصیه کرد که زمان زیادی وجود دارد تا هر گونه اصلاحیه قانون اساسی به تصویب برسد، زیرا انتظار می‌رفت که او را در ردیف بعدی قرار دهد تا جانشین پدرش شود، علی‌رغم اینکه خواهران بزرگ‌ترش همچنان به عنوان سلسله بودند. انتظار می رفت که اولیای مساوی ابتدا برای فرزندانش اعمال شود. فیلیپه پس از کناره گیری پدرش در سال 2014 به عنوان فیلیپ ششم به سلطنت رسید و در آن زمان صاحب دو دختر شد. فیلیپه ششم پسری ندارد که در غیاب اصلاحیه قانون اساسی، لئونور را به عنوان وارث جابجا کند.

برچسب ها ویلااجاره ای ,
بازدید : 19
دوشنبه 15 اسفند 1401 زمان : 17:22

در طول امپراتوری روم بعدی، تحولات نظامی اصلی تلاش برای ایجاد یک نیروی سواره نظام موثر و همچنین توسعه مستمر انواع بسیار تخصصی از نیروها بود. ایجاد سربازانی از نوع کاتافراکت با زره سنگین به عنوان سواره نظام یکی از ویژگی های مهم ارتش روم پسین بود. قبایل مختلف مهاجم بر انواع سربازان تأکیدهای متفاوتی داشتند - از مهاجمان عمدتاً پیاده نظام آنگلوساکسون بریتانیا گرفته تا وندال ها و ویزیگوت ها که نسبت بالایی از سواره نظام در ارتش خود داشتند.[180] بزرگترین تغییر در امور نظامی در طول دوره تهاجم، اتخاذ کمان مرکب هونیک به جای کمان مرکب قبلی و ضعیفتر سکایی بود.[181] سواره نظام سنگین آوار استفاده از رکاب را در اروپا معرفی کرد[182] و قبل از پایان قرن ششم توسط سواره نظام بیزانسی پذیرفته شد.[183] پیشرفت دیگر، استفاده روزافزون از شمشیرهای بلند و جایگزینی تدریجی زره های مقیاس با زره های پستی و زره های لایه ای بود.[184]

اهمیت پیاده نظام و سواره نظام سبک در اوایل دوره کارولینژی با تسلط فزاینده سواره نظام سنگین نخبه شروع به کاهش کرد. اگرچه بسیاری از ارتش های کارولینگی سوار شده بودند، به نظر می رسد بخش بزرگی از آنها در دوره اولیه به جای سواره نظام واقعی، پیاده نظام بودند.[185] استفاده از مالیات های شبه نظامی از جمعیت آزاد در طول دوره کارولینژی کاهش یافت. یک استثناء انگلستان آنگلوساکسون بود، جایی که ارتش هنوز از نیروهای منطقه ای، معروف به fyrd تشکیل شده بود که توسط نخبگان محلی رهبری می شد.[186] در فن آوری نظامی، یکی از تغییرات اصلی، بازگشت کمان پولادی بود که در زمان رومیان شناخته شده بود و در آخرین بخش از قرون وسطی اولیه به عنوان یک سلاح نظامی دوباره ظاهر شد.[187] رکاب از قرن نهم در اروپای کارولینگی گسترش یافت و کارایی استفاده از سلاح توسط سواره نظام را افزایش داد. یک پیشرفت تکنولوژیکی که پیامدهایی فراتر از نظامی داشت، نعل اسب بود که به اسب ها اجازه می داد در زمین های صخره ای استفاده شوند.

اجاره ویلا های شمال سبز در آب و هوای بهاری

قرون وسطی دوره ای از گسترش فوق العاده جمعیت بود. جمعیت تخمینی اروپا از 35 به 80 میلیون بین سال‌های 1000 تا 1347 افزایش یافت، اگرچه دلایل دقیق آن مشخص نیست: بهبود تکنیک‌های کشاورزی، افزایش (یا تولید زمین‌های جدید)، آب‌وهوای آرام‌تر و عدم تهاجم، همگی پیشنهاد شده‌اند. [190] [191] اکثر متفکران غربی در قرون وسطی، جامعه عصر خود را به سه طبقه اساسی تقسیم کردند. اینها روحانیون، اشراف و دهقانان (یا عوام) بودند. از نظر آنها، پیروی از جریان اصلی مسیحیت، انسجام اجتماعی را تضمین کرد.[192][193]

حدود 90 درصد از جمعیت اروپا دهقانان روستایی باقی ماندند. بسیاری دیگر در مزارع منزوی مستقر نبودند، بلکه در جوامع کوچک قابل دفاع تر، که معمولاً به عنوان عمارت یا دهکده شناخته می شوند، جمع شده بودند.[190][194] در نظام ارباب نشینی، عمارت واحد اصلی زمین داری بود و شامل اجزای کوچک تری بود، مانند قطعاتی که توسط مستاجران دهقانان نگهداری می شد و خانه ارباب. بیشتر دهقانانی که در ارباب زندگی می کردند تابع ارباب ارباب بودند.[195] برده داری رو به زوال بود، زیرا کلیساها بردگی هم دینان را ممنوع می کردند و دستکاری را ترویج می کردند، اما شکل جدیدی از رعیت وابسته، تا اواخر قرن یازدهم جایگزین برده داری شد. بر خلاف بردگان، رعیت اهلیت قانونی داشتند و وضعیت ارثی آنها با توافق با اربابانشان تنظیم می شد. محدودیت‌ها در فعالیت‌های آنها متفاوت بود، اما آزادی رفت و آمد آنها معمولاً محدود بود، و آنها معمولاً به اربابان خود، یا خدمات کارگری بدهکار بودند. آزادگان غالباً با تسلیم کردن خود به صلاحیت قدرت محلی به دلایل مختلف، مانند حفاظت یا بخشودگی بدهی، رعیت را انتخاب می کردند، اما دهقانان آزاد در سراسر این دوره و پس از آن باقی ماندند.[196][197] رعیت ها و بردگان می توانند موقعیت خود را با کشت زمین های جدید افزایش دهند، زیرا اربابان زمین های بی کشت به مستعمراتانی که کار سنگین آزادی را انجام می دادند، پاداش می دادند.

برچسب ها اجاره ویلا شمال ,
بازدید : 19
شنبه 13 اسفند 1401 زمان : 20:50

طبق افسانه مائوری، جزیره شمالی نیوزلند ماهی عظیمی بود که توسط نیمه خدای مائوئی صید شد. به همین دلیل، گاهی اوقات از نورثلند به عنوان "دم ماهی"، Te Hiku o Te Ika یاد می شود.

ایوی نورث‌لند ادعا می‌کند که کوپه به هوکیانگا رسیده است (اگرچه دیگران ادعا می‌کنند که این در تایپا بوده است) در شمال غربی شمال‌لند، و بنابراین منطقه ادعا می‌کند که زادگاه نیوزلند بوده است. برخی از قدیمی ترین آثار مائوری کاینگا (دهکده های ماهیگیری) را می توان در اینجا یافت.

اگر مائوری‌ها این منطقه را زادگاه افسانه‌ای کشور می‌دانند، نمی‌توان شک کرد که این منطقه نقطه شروع اروپایی برای ملت مدرن نیوزلند بوده است. تاجران، نهنگ‌ها و مهر داران جزو اولین کسانی بودند که وارد این کشور شدند و صمغ و الوار درختان قدرتمند کائوری، استعمارگران بیشتری را به ارمغان آورد.

در خلیج جزایر، راسل، که قبلا به عنوان کورورارکا شناخته می‌شد، اولین سکونتگاه دائمی اروپایی بود و کریکری شامل بسیاری از ساختمان‌های تاریخی، از جمله فروشگاه سنگ، قدیمی‌ترین ساختمان موجود نیوزلند است. سکونتگاه نزدیک Waitangi از اهمیت بیشتری برخوردار بود، زیرا محل امضای سند تأسیس نیوزلند، معاهده Waitangi بین قبایل مائوری و ولیعهد بریتانیا، در 6 فوریه 1840 بود.

بین سال‌های 1870 و 1920، صنعت عمده در شمال‌لند حفاری صمغ کائوری بود که در دهه 1910 در اطراف شهرک‌های آهیپارا و هوهورا متمرکز بود.[26]

اجاره روزانه خانه در تهران برای مهمانی های مهیج و شاد

تولید ناخالص داخلی زیرملی (GDP) Northland در سال منتهی به مارس 2019، 7.86 میلیارد دلار نیوزلند، 2.6 درصد از تولید ناخالص ملی نیوزیلند، برآورد شد. تولید ناخالص داخلی سرانه منطقه ای در سال 2019 42104 دلار برآورد شد که کمترین میزان در بین مناطق نیوزیلند است. در سال منتهی به مارس 2018، صنایع اولیه 984 میلیون دلار (13.1 درصد) در تولید ناخالص داخلی منطقه، صنایع تولیدکننده کالا 1.59 میلیارد دلار (21.2 درصد)، صنایع خدماتی 4.30 میلیارد دلار (57.1 درصد) و مالیات و عوارض 645 میلیون دلار سهم داشته اند. (8.6%)[27]


حصار در مزرعه گوسفند
اقتصاد این منطقه بر پایه کشاورزی (به ویژه گاو و گوسفند گوشتی)، ماهیگیری، جنگلداری و باغداری استوار است. Northland تا سال 2017 دارای 4423 هکتار (10930 هکتار) زمین باغی است. محصولات قابل توجهی شامل آووکادو، کومارا، کیوی، مرکبات و زیتون است.[28][29]

جنگل های وسیع یکی از ویژگی های چشم انداز سرزمین شمالی است. به همین دلیل صنایع چوب و کاغذسازی نیز سهم زیادی در اقتصاد منطقه دارد.[28] سیستم راه‌آهن که زمانی تا شمال کراسینگ Donnellys می‌رفت، از نظر تاریخی برای حمل الوار از طریق دارگاویل به اوکلند اهمیت داشته است.

نورث لند یک مقصد توریستی مورد علاقه، به ویژه خلیج جزایر و شهر تاریخی کریکری است. غواصی و ماهیگیری نیز از فعالیت های محبوب بازدیدکنندگان است، به ویژه در اطراف خلیج جزایر و جزایر شوالیه فقیر.

نورث لند خانه تنها پالایشگاه نفت نیوزلند است که در مارسدن پوینت، شهری، نزدیک به وانگاری در آن سوی بندر واقع شده است. منابع سوخت طبیعی نیوزلند در تاراناکی کمی کمتر از نیمی از مصرف پالایشگاه را تشکیل می دهد و بقیه عمدتاً از خاورمیانه تامین می شود. نیروگاه حرارتی Marsden A در همان نزدیکی ابتدا از نفت سنگین پالایشگاه برای تولید برق استفاده می کرد، اما دیگر این کار را نمی کند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 381
  • بازدید کلی : 1412
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی